de eerste dg - Reisverslag uit Toronto, Canada van janmartonels - WaarBenJij.nu de eerste dg - Reisverslag uit Toronto, Canada van janmartonels - WaarBenJij.nu

de eerste dg

10 Mei 2014 | Canada, Toronto

Vandaag veels te vroeg uit bed. Om 04.45.uur vertrokken en om 05.30 waren we op Schiphol. Jan en Mar waren er ook net dus gelijk maar inchecken, dat ging lekker vlot geen wachtenden voor ons. Toen nog met Carolien een bakkie gedaan. Daarna door de paspoortcontrole, nog wat inkopen gedaan en om 06.45 begon de security check en kon het board en beginnen. Keurig op tijd vertrokken en het vliegtuig bleek niet vol te zitten. Kwam er een heeeeel aardige stewards die Jan en mij een andere stoel aanbood, bij de nooduitgang, lekker de benen languit zonder extra kosten. Na 8 uur vliegen keurig op tijd geland, binnen een half uur hadden we de koffers al. Toen de huurauto ophalen, ook prima geregeld, het is een leuk autootje, Een Toyota Siena?? Een flinke bak waar je met 7 personen in kan en dan ook nog genoeg ruimte heb voor alle bagage. Na een ritje van 30 minuten het appartement makkelijk gevonden, het staat naast het stadion van de Toronto Blue Jays en de CN tower. Het is een leuk appartement op de 20e verdieping met hebzucht op lake Ontario. We hebben al wat rondgelopen en wat gegeten en gedronken. Daarna konden we in het appartement en was het tijd voor een rustmomentje. Net met jan wat boodschappen gedaan en toen kwamen we toevallig (en gelukkig) langs de LCBO oftewel de bierwinkel. Straks nog weer even de omgeving verkennen en nog een hapje en drankje en dan vroeg naar bed want het wordt zo toch wel een hele lange dag. Morgen gaan we toeristje spelen in Toronto en dan maandag richting Niagara Falls.