weer thuis - Reisverslag uit Toronto, Canada van janmartonels - WaarBenJij.nu weer thuis - Reisverslag uit Toronto, Canada van janmartonels - WaarBenJij.nu

weer thuis

01 Juni 2014 | Canada, Toronto

Hallo allemaal,

Na ons verblijf op het golf resort zijn we dinsdag, in de zeilende regen, naar Kanata gereden. Het was een ritje van plm 3 uur met een stop onderweg om te .... en koffie te drinken. We hebben nog een nacht bij Joke en Bob doorgebracht. Vroeg opgestaan en toen zijn Jan en Ik op jacht gegaan voor een kado voor Joke en Bob. De Wallmart was snel gevonden maar toen in dat winkeltje nog ff op zoek naar ons kado. Uiteindelijk heeft een vriendelijke medewerkster ons naar de juiste plaats gebracht.(die winkel was best heeeel erg groot).
Na het ontbijt zijn we met z"n 6en naar Kingston aan het Ontariomeer gereden. Het is de vroegere hoofdstad van Ontario en nu een leuk universiteitsstadje. Daar de nacht doorgebracht in een leuk (engels) hotelletje met krakende vloeren en een veel te dure pub ernaast.
Na het ontbijt nog het gevangenismuseum bezocht, was een klein stukje wandelen. Er was daar nl een gevangenis voor de meest erge boeven van Canada, deze staat nu leeg. Na hetzelfde stukje weer terug gewandeld te hebben gewandeld zijn we nog wezen lunchen bij een bekende bakkerij. Daarna afscheid genomen van Joke en Bob, zij reden terug naar Kanata. Met zijn 4en zijn we toen nog doorgereden naar Trenton. Het was een hele leuke rit langs lake Ontario door Price Edward county. Onderweg met een van onze multimedia apparaten bij onze vrienden van Tim Hortons 2 kamers geboekt in een hotel in Trenton.
Daar nog een keer lekker gegeten, geslapen en ontbeten. We zijn op tijd opgestaan want voor 9 uur moesten we douchen en zo want daarna ging het water eraf. Lekker op tijd klaar dus. Om 10 uur zijn we op weg gegaan richting Toronto airport. Na een rustig ritje (het was maar 180km) "ff " langs/door Toronto naar het vliegveld. Dat was snel gevonden, alleen waar lever je je huurauto in Terminal 1 of 3? Na een rondje airport inleverpunt bij Terminal 1 gevonden, fout dus. Volgens die meneer daar moesten we bij Terminal 3 zijn want daar hadden we de auto opgehaald en daar moest hij ook weer ingeleverd worden. Ook dat weer gevonden en was het ook zo weer geregeld. Alles was ok en we hoefden dus niets meer te betalen. We hebben al met al toch 3320 km rondgereden met ons autootje.
Het inchecken ging vlotjes, al had Marrie wat overgewicht, maar de vriendelijke dame die ons hielp had daar geen problemen mee?
Toen nog ff door de security, Jan en Mar in de ene rij en Els zij dan nemen wij de andere rij, foute keuze dus. Voor ons stond een kudde krapkijkers die van alles in hun handbagage hadden wat verboden is en al hun tassen werden van onder tot boven nagekeken en dat duurde ff.
grrrrr.
Na een voorspoedige vlucht van maar 6 uurtjes zijn we om 05.30 uur geland op Schiphol en stonden we ff 6 uur al weer buiten te wachten op onze taxi's.
We hebben een ontzettend leuke en gezellige vakantie gehad. Veel gezien en gedaan(wandelen).

Dus tot een volgende keer maar weer.

Jan, Marie, Els en Ton

• 01 Juni 2014 - 10:14

Marijke:

Niks van gezien hoor Mar, van jou overgewicht!

• 01 Juni 2014 - 13:40

Corrie En Leon:

Nou zeg, vinden jullie dat normaal en zoveel wijn tegelijk achterover te slaan, en dat dan ook nog op de foto te zetten om ons mee lekker te maken? Hihi, dat zal een gechiegel zijn geweest na die proeverij, ziet er wel lekker uit. Maar afijn, dat jullie weer thuis waren wist ik natuurlijk al, want ik werd voor m'n sokken gereden door een paar mensen met een jetlag. Welkom thuis, en nu maar lekker nagenieten van de foto's en zo.
    Kus van ons

• 02 Juni 2014 - 14:39

Wil:

welkom thuis maar weer, zag dat jullie genoten hebben van de reis.

gr. Wil en Peter